Anahtar Kelime Seçimi arama kutucuğuna yazılan kelimelerle başlar. Anahtar kelime araştırması arama motoru pazarlaması alanında çok önemli olan yararlı getirisi yüksek çalışmadır. “Doğru” anahtar kelimede üst sıralara çıkmak web sitenize yarar yada zarar verebilir. Herhangi bir web sitesine anahtar kelime çalışması yapmak, hangi ifadeleri ve terimleri SEO ile hedeflemeyi öğrenmekle kalmayıp, rakipleriniz hakkında da bilgilere ulaşabilirsiniz.

Asıl olan web sitenize sadece ziyaretçi sağlamak değildir, mesele doğru ziyaretçileri yani odaklı ziyaretçileri misafir etmektir. Pazarlama sanatı sanalda her niş ile tüketicilerin motivasyonlarını anlamak hiç bu kadar basit olmamıştı.

Anahtar Kelimenin Değerini Nasıl Ölçeriz ?

Anahtar kelime web sitenize ile değeri nasıl ? Şayet online ayakkabı dükkanınız varsa, “kahverengi ayakkabı” yada “siyah ayakkabı” gibi arama yapan kişilere çok satış yapıyor musunuz? Kişilerin arama yaptığı anahtar kelimeleri genelde biz webmasterler bilebiliriz tabiki biz de bu bilgiyi anahtar kelime araçlarından öğreniyoruz. Fakat bu araçlar kesin bilgiler vermemektedir. Anahtar kelimenin değerini anlamak için ilk olarak web sitemizi birazcık hipotez yapıp test edip klasik web pazarlama formülünü tekrarlayarak anlamamız gerekli.

Bir Anahtar Kelimenin Değerini Anlamak İçin Temel İşlem

Kendinize şu soruyu sorun :

Anahtar kelime sitenizle alakalı mı ? Kişiler bu anahtar kelimeleri arayarak sitenizi ziyaret ederse aradıkları şeyi bulabilecekler mi ? Karşılaştıkları ürün yada hizmetten memnun kalırlar mı ? Sağladığınız trafik size kazanç yada yarar sağlar mı? Şayet bu sorulara cevabınız “Evet!” ise devam edelim…

Şayet web siteniz anahtar kelimenizde yükselmiyorsa, o zaman trafiğinizi test etmek için ücretli reklam satın alabilirsiniz. Böylece satın aldığınız trafik size gerçekten yarar sağlayacak mıdır öğrenmiş olacaksınız. (Adwords Reklamları gibi) Elde ettiğiniz verileri kullanarak her bir anahtar kelimenin değerini anlayın.

Uzun Kuyruk Anahtar Kelimeleri Anlamak

Arama motoru pazarlamacıların öğrenmesi gerekli olan ikinci konu ise, uzun kuyruk anahtar kelimeler (yani, birkaç kelimeden meydana gelen) bazen çok yararlı olabiliyor. Çünkü uzun kuyruklu anahtar kelimeler satın alma ve dönüşüm döngüsündeki kişileri yakalayabiliyor. Mesela sadece “ayakkabı” diye aratan insanlar genelde ayakkabı satın almak niyetinde değil de sadece araştırmak resmine bakmak için aramışlardır. Ama şayet kullanıcı “40 numara en ucuz adidas ayakkabı 2013″ diye arama yapıyorsa büyük ihtimalle satın alacaktır.


Anahtar kelime analizi yapmak için benimde kullandığım bazı araçlar mevcut. Sizlerle paylaşmak istedim. Paylaşmak Güzeldir...

Google AdWords’ Keyword Planner

Google Trends

Bing Ads Intelligence

Wordtracker

Keyword Elite 2.0

Tavsiye ettiğim araçlar arasında Keyword Elite 2.0 ücretlidir. Ancak internetten para kazanmak isteyen ve yeni başlayanlar için ücretsiz olarak vericem. Sakın yanlış anlaşılmasın program benim değil bende zamanında para ile satın aldım. Amacım internetten para kazanmak isteyenlere satış ortaklığı işinin gerçek olduğunu ispat etmek. Yorum kısmından mail adresi ile isteyenlere ücretsiz indirme linki ve şifreleri göndereceğim.

Bir önceki "Google Adwords Reklam Vermek  " başlıklı makaleye buradan ulaşabilirsiniz.


2 yorum :

  1. Mail adresimi size nasıl ulastircam.Buraya yazsam olur mu?

    YanıtlaSil
  2. çok faydalı bi makale olmuş.. seo yapmayı çok zor zannetmiştim ama o kadarda zor değilmiş. Teşekkürler Hasan Bey!!.

    YanıtlaSil


 
GooMass İnternetten Para Kazanma Kiti Bulmacanın Kayıp Parçası Mı ? © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top